.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
20 استاندار و 35 سال مدیریت
نگاهی به عملكرد استانداران مازندران
نگاهی به عملكرد استانداران مازندران
نگاهی به عملكرد استانداران مازندران

شمال نیوز: اگر به تاریخچه مديريت عالي استان ( 14 ) استاندار و ( 6 ) سرپرست بعد از انقلاب اسلامي بنگریم ، بیشترین دوره مديريت مربوط به مرتضی حاجی با 64 ماه 3 روز (در2دوره ) و کمترین را هم به سرپرستی بوشهری با ( 17 ) روز بود . از بین بوشهری ، رفیعی پور ، طاهائی ( اول ) ، قربانی ، رحمانزاده ، صالحی مجموعآ حدود 3 سال به عنوان سرپرست امور استانداری را به عهده داشتند . الباقی 14 مدير عالي در مقام استاندار يعني طباطبائی ، مصحف ، حاجی ( 2دوره )، مجد ارا ، مفیدی ، کشاورزیان ( 2دوره )، گرانمایه پور ، انصاری ، پنجه فولاد گران ، شفقت ، كريمي ، و طاهائي مجموعآ (32 ) سال با ميانگين 27 ماه با حکم دولت استاندار بودند .

براي اينكه درك درستي از موضوع داشته باشيم نياز است دوره سرپرستي را از دوره استانداران تفكيك نمائيم هر چند بعضی از همین سرپرستان مدیران لایقی از كار در آمدند . در مقابل اگر عملكرد استانداراني كه با حکم دولت منصوب شدند و رفتارشان از زواياي مختلف مورد كنكاش قرار گيرند و مواضع گروهي و جناحي آنان را با همديگر مقايسه نمائيم نتيجه معنا داري حاصل ميگردد و معلوم ميشود برنامه راهبردي آنها در اداره امور استان چگونه بوده است؟ اين ارزيابي موجب ميشود در اين برهه زماني با انتخاب صحيح اجازه ندهيم استان مازندران ميدان آزمون خطا باشد تا در معادلات سياسي مديران ضعيف به استان مازندران تحميل نگردند . براي ارزيابي عملكرد اين 14 استاندار لازم است جريان حاكم بر دولتها را به دوران 1- جنگ تحميلي و دفاع مقدس ، 2- دوران سازندگي 3- دوران اصلاحات 4 – دوران اصولگرائي تقسيم كنيم و براي رسيدن به نتيجه ،مديريت عملكرد استانداران را با رويكرد دولتهايشان بررسي نمائيم.

1- دوره جنگ تحميلي ودفاع مقدس : حضور آقایان طباطبائي ، مصحف ، حاجی و مجدارا عمومآ دردوران دفاع مقدس بود و اين استانداران تابع وضعیت جنگی كشور و دفاع مقدس بوده و مدیریت استان استراتژی تهیه و تدارکات پشتیبانی جنگ را به عهده داشتند که همراه با مردم شهيد پرور کارنامه موفق از خود باقي گذاشتند به خصوص اقاي مرتضي حاجي و مرحوم مهندس مجد ارا . اما انچه مورد نقد مديريت اوايل انقلاب ميباشد . عدم استفاده صحیح از سهم اختصاص یک روز پول نفت ، رشد نامتوازن و گسترش شهر سازي ، مهاجرت روستائيان و شكل گيري حاشيه شهرها ، بروز و ظهور بروكراسي اداري .

2- دوره سازندگي : مفیدی و کشاورزیان ( اول ) و دوره نسبتا طولانی گرانمایه پور که با پایان دوران دفاع مقدس و شروع سازندگی تا سال 1376 در استان حضور داشتند . استراتژی دولت ايت الله هاشمی رفسنجاني سازندگی كشور وباز سازي مناطق جنگي بود . البته استان مازندران از خرابيهاي دوران دفاع مقدس بدور بود . ولي به دليل سر سبزي از سفره گسترده شده سازندگي به ميزان واقعي كه در توليد ناخالص ملي سهم داشت از پروژه هاي سازندگي بهره مند نشد . با وجود پروژه سد شهيد رجائي و چهاربانده نمودن جاده كناره ، اين بيان ارزنده كه محروميت استان مازندران در زير پوشش سبزش پنهان ميباشد . همچنان مورد تائيد همگان بود زيرا علاوه بر مشكلات دوره اول ،تخريب جنگل ومراتع ،با صرفه نبودن توليد محصولات كشاورزي ، عدم توجه به بخش گردشگري را می توان از موانع اصلي توسعه استان در این دوران برشمرد . مسائل سیاسی و اجتماعی استان هم تابع جو حاکم بر کشور بود . از سال 1374 عزل ونصب ها رنگ وبوي سياسي گرفت كه بعدآ به جريان راست معروف شدند .پستهاي اجرائي هم به نزديكان اين جريان واگذار ميشد . زمينه بروز انديشه سياسي متفاوت به صورت شفاف فراهم نبود هر چند كه رگه هاي محكم به اصطلاح امروز چپ انديشي در مقابل جريان راست در بدنه جامعه مدني استان وجود داشت كه با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري 1376 ظهور اين جريان قوت بيشتر گرفت كه امروز به عنوان يك جريان قوي در استان در مسائل مختلف تاثيرگذار مي باشد.

3- دوره اصلاحات : با پيروزي جريان اصلاحات در انتخابات 1376 ، سکان مدیدیت استان مازندران به کشاورزیان (دوم) ، انصاری و پنجه فولاد گران سپرده شد . اگر چه شعار خاتمی و هم فکرانش توسعه سیاسی بود اما دولت بیشتر عملگرا و دنباله روي برنامه هاي هاشمي رفسنجاني و کارگزاران معتقد به سازندگی بود. مضافآ كشور بايد بر اساس برنامه پنج ساله اداره ميشد ، استانداران منتخب دولت با اعتقاد به توسعه سیاسی در عمل در بخش عمران و توسعه اقتصادی فعالیت بیشتری از خود نشان دادند.به ویژه در بخش گردشگری افق جدیدی را گشودند. مطالعات سند توسعه استان كليد خورد. استان مازندران به دليل توليد بعضي از محصولات استراتژيك كشور مانند برنج و مركبات به عنوان قطب كشاورزي شناخته شد .
تاسيس بندر امير اباد به دليل همجواري با كشور هاي تازه استقلال يافته بلوك شرق و ترانزيت كالا اين كشورها از اهميت خوبي برخوردار شد. رفاه نسبي مردم بعد از جنگ موجب شد فضاي گردشگري و تفريحي استان به شدت مورد توجه قرار گيرد و موجب رشد املاك استان شد. راه هاي دسترسي هوائي و زميني مورد توجه ويژه قرار گرفت وتوسعه فرودگاه ها و تعريض جاده هراز و فيروز كوه در دستور كار قرار گرفت .در حقيقت اهداف سازندگي دولت اقاي هاشمي ادامه داشت . در مقابل فضاي سياسي و اجتماعي با آمدن مجدد آقاي كشاورزيان به استان بازتر شد و توقع مي رفت عزل ونصبهاي گسترده اي صورت گيرد .
برعكس ادعاهای انجام شده ، اين جريان كمترين جابجائي را داشت . تنها در سطح معاونين استاندار، فرمانداران ، و بعضي از مديران استانداري كه حق مسلم هر استاندار است ، بيش از نيمي از مديران دستگاه هاي اجرائي در پستشان ماندند و تا آنجا که كساني كه منش جريان راست را در كارنامه خود داشتند در زمان اصلاحات ارتقاء يافتند و مدير كل شدند. از همه مهمتر آناني كه جابجا ميشدند در ديگر نهاد امكان بكار گيريشان فراهم بود و جريان چپ توان ممانعت را نداشت . با در نظر گرفتن همه جوانب اين جريان تعامل بيشتري با جريان راست داشت.

4- دوره اصولگرايان : با پيروزي دكتر محمود احمدي نژاد در سال 1384 لازم است اين دوره را به سه مرحله كه سه استاندار را به خودش ديد. مجزا ارزيابي شود .

1-4 - در پي قدرت گرفتن اصواگرايان دي ماه 1384 ابوطالب شفقت با كارنامه ای مشخص بيش از 3 سال سكان استان را بدست گرفت. عدم آشنائي به برنامه هاي پنج ساله كشور و سند توسعه استان باعث شد تا در روز معارفه خويش توسعه روستا را برنامه راهبردي خود در استان اعلام نمود . اما با گذشت نيمي از عمر مديريتش تغييراتي اساسي در او ديده شد و سعي مي نمود برنامه محور نشان دهد . البته نه حمايت از برنامه پنج ساله سوم و اجراي برنامه چهارم و پيگيري سند و اجراي اصلي ترين قابليت هاي توسعه استان بلكه حمايت از بنگاه هاي زود بازده و سفر هاي استاني ، پروژه اول كه حمايت از بنگاه هاي زود بازده بود در سراسر كشور ناكام بود وفقط موجب افزايش نقدينگي شد و اين استان با تخصيص 12473140ميليون ريال اعتبار موجب كاهش دو رقمي بيكاري نشد .
بخش گردشگري مورد بي مهري قرار گرفت وهزينه توليد محصولات كشاورزي رو به افزايش نهاد . اما در بحث سياسي دوستان و همفكران نظامي اقاي شفقت اتاق انتصابات را به عهده گرفتند و عزم را جزم نمودند تا سطح پائين ترين پست كارشناسي دست اصلاح طلبان را كوتاه نمايند و الباقی قصه...

2-4- از تير ماه 1387 كريمي به مدت 16 ماه استاندار مازندران شد . انگيزه آمدن و رفتنش معما بود . البته اختلاف بين نمايندگان مجلس ، داشتن حكم استاندار دركارنامه مديريتش براي رسيدن به منصب بالاتر دلايل قانع كننده بود.وی در اين مدت كوتاه ريل سياسي قبل از خودش را حفظ نمود و در بحث عمراني استان مطلعات شاخصهاي توسعه استان را برنامه كاري خود اعلام كرد . غافل از اينكه اين شاخصها قبل از 1384 مطالعه شده بود واز دل آن سندي توسعه استان تصويب شد و حداقل كار ايشان پيگيري اين شاخصها بود نه نقطه سر خط .

3-4- آخرين استاندار دكتر محمود احمدي نژاد بعد از شكاف بين اصوالگرايان از ابان 1388 سيد علي اكبر طاهائي ميباشد كارنامه مديريتي وی مبتني بر روش سنتي كه مختص به رويه خودش مي باشد،بود . در گذشته پست معاون سياسي و دوره سرپرستي استانداري مازندران به عهده داشت . با آمدن حاجي ( دوم ) استانداري را ترك نمود و با راي مردم غرب استان به مجلس شوراي اسلامي راه يافت و سپس استاندار گيلان شد . بعد از دوم خرداد از استانداري گيلان عزل شد از آن طرف با كمك دوستان نزديك به اصلاح طلبانش در دولت خاتمي تا معاونت وزيركار پيش رفت . از اين طرف به يمن نزديكي با دوستان اصوالگرا در دولت نهم باقي ماند تا اينكه به عنوان استاندار مازندران جايگزين كريمي شد .

وي زماني به استان مازندران آمد كه بخش عمده اي از مصوبات سفر رئيس جمهور در استان بر زمين مانده وشاخص هاي اهداف كمي سند توسعه استان رشد لازم را نداشتند و استان از 53/3 سهم سرمایه گذاری مورد نیازازکل کشور و 8/1 در رشد سالانه بهره وری سرمایه و از 8/4 رشد سالانه بهره وری نیروی کار وكاهش بيكاري وديگر اهداف سند توسعه بازمانده بود . طاهائي بجاي توجه کامل به اينگونه شاخصها توسعه استان به گونه اي دیگر رفتار كرد تا براي اولين بار نماندگان مردم درمجلس شوراي اسلامي نسبت به مديريت عملكرد او ، تحقیق و تفحص از استانداری مازندران را به تصويب رساندند . از منظر سياسي جريان حاكم بر استان سرگرم پالايش وجابجائي نيروها درون جناحي خود بودند . و مقربان جريان حاكم براي كسب صندلي قدرت مسابقه ناسزا گوئي به روساي جمهور سازندگي و اصلاحات براه انداخته بودند .

به هر ترتیب در اين نوشتار پيشنهاد مي شود همه كساني كه دلشان براي استان مي تپد تلاش نمايند تا از بين مديران استاني يا ملي مازنی با سوابق اجرائي موفق استانداری بومی را پیشنهاد دهند. تا مردم با فرهنگ استان كه در انتخابات رياست جمهوري 24 خرداد حماسه سياسي خلق كردند با انتخابي اصلح از سوي دولت طعم تغيير را بچشند و با كليد تدبير و اميد قفل هاي توسعه استان را باز شده ببينند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

وزارت کشوری 29 مرداد 1392
استاندار مازندران طاهایی والسلام
نا شناس 29 مرداد 1392
زنده باد اصلاحات
نا شناس 29 مرداد 1392
دكتر كريمي مله ، بهترين گزينه استانداري است .
نا شناس 29 مرداد 1392
مگه كسي لايق تر و با مديريت اجرايي بالاتر از حاج مجيد حسين زادگان داريم
نا شناس 29 مرداد 1392
عشق است مهندس شفقت بهترین استاندار مازندران
نا شناس 28 مرداد 1392
در اصل باید استاندار دوران طاهایی را شجاعی بنامیم چون تمام عزل و نصب ها توسط وی صورت می گرفت
نا شناس 28 مرداد 1392
مازندرانیها نگران نباشند قار است یک استاندار پرتلاش برای مازندران انتصاب شود ایشان قبلا فرماندار قائمشهر بود ایشان رییس ستاد آقای هاشمی بود ایشان مدیر عامل سایپا است ایشان جانباز جنگ تحمیلی است ایشان دلسوز مردم وخدمتگزاری را جز سعادت های یک فرد می داند مرد بزرگی از شهرستان قائمشهر جناب اقای مهندس علی فلاح افتخار ما مازندرانیها
متشکرم خادم
نا شناس 28 مرداد 1392
چرا نظرات را تاييد نميكنيد آقاي رمداني
هر كدام به مذاقت خوش بياد تاييد ميشه؟
نا شناس 29 مرداد 1392
نهار نخردمه
غريبه 29 مرداد 1392
انصاف نيست در مورد مهندس شفقت اينگونه توضيح ميدهيد.ايشان براي استان زحمات زيادي كشيده اند.
نا شناس 29 مرداد 1392
فقط عمو غلام گرزین شایسته این منصب است و بس
ي 29 مرداد 1392
استادار انقلابي مومن و باتجربه يعني مهندس ابوطالب شفقت
نا شناس 29 مرداد 1392
درود بر استانداران اصلاح طلب مازندران .اصولگرایان جز خیانت کار دیگری انجام ندادند
آرش 29 مرداد 1392
مهندس کشاورزیان
نا شناس 29 مرداد 1392
استاندار همانی است که دولت معرفی می کند نه افراد رد صلاحیت شده مسئولیتهای کوچکتر
نا شناس 29 مرداد 1392
بابا شفقت که اینهمه زحمت کشیدند چرا یه جوری توضیح دادید انشاالله دوباره مهندس شفقت بیاد استان را آبادانی ببخشد البته نمیگم بقیه کار نکردند بله کار زیادی شده ولی ایشان از همه بهتر بود
,mkj 29 مرداد 1392
به نظرم محمدی کیادهی .بهترین است
جویباری 29 مرداد 1392
مازندران به مدیر علمی و با سابقه و دارای روابط عمومی کشوری نیاز دارد ....و آن کسی نیست جز دکتر کیومرث نیار آذری ... استان مازندران نیاز به تحول دارد عملکرد دکتر نیاز شفاف... ایشان مدیر توانمند و چهره علمی و کشوری است ...
نا شناس 29 مرداد 1392
مهندس شفقت یکی از بهترین استانداران بوده هر چند شاید در ابتدا عملکردش به چشم نیاید چراکه دولت تغییر کرده بود و شرایط خاصی در آن زمانه حکمفرما بوده و در ادامه ایشان با توجه به پاکدستی, تخصص (مهندس مکانیک و فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاههای دولتی) , ولایتمداری, رئوفت و مهربانی, تجربه برنامه های استراتژیک و توسعه ای چراغ راهی برای آینده استان ترسیم نمود که ادامه آن میتوانست گره گشای بسیاری از مشکلات کنونی باشد. برنامه های بنگاههای زودبازده و امثال آن برنامه های ملی بوده و وظیفه استاندار تسهیل آن در استان است و نمیتوان مستقیم آنرا به استاندار ارتباط داد. آقای مهندس شفقت در ادامه مدیریت خویش در استانهای بوشهر و خراسان شمالی فصل نوینی از مدیریت دینی, آرمانی و توسعه ای را ارائه نمود که می تواند به عنوان نمونه های درسی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد. هرچند بر این باورم که حافظه تاریخی ما کوتاه است و همیشه به ضعفها بیشتر از قوتها اهمیت می دهیم. ایشان در حال حاضر با این تجربیات گرانقدر بهترین گزینه برای استانداری است و حتی جا داشت از وجودشان در مقام وزارت وزارتخانه های تخصصی استفاده شود
نا شناس 30 مرداد 1392
دوستاني كه از مهندس شفقت حمايت ميكنند 1- ميدانند ايشان در استان مازندران دوره كارورزي را طي نمود . تجربه كسب نمود كه بدرد استانهاي ديگر خورد .اگرايشان استانش را دوست داشت تن به اينكار نمي داد 2- درسته بنگاه هاي زود بازده طرح ملي بود ايشان هم ميتوانست با درايت عمل نمايد تا كمترين ضرر را به استان برساند . اعتباري كه در بنگاه هاي زود بازده پرداخت شد هر 20 ميليونش بايد يك شغل ايجاد ميكرد . چي شد ؟ 3- استفاده از نظاميان كار دستي بود ؟ و خيلي از موارد ديگر
احمدرضا 30 مرداد 1392
آقا شمارابخدابروید دنبال افرادی همچون آقای محمدطالبی دادستان انقلاب اسبق استان مازندران که همزمان باتوانائی هایش ریاست بازرسی کل کشوردراستاهای مازندران گلستان وسمنان،ریاست دادگاه اصل49،ریاست دادگستری مرکزاستان و......بعهده داشته ویقینا"شایستگی استانداری مازندران راهم دارد
نا شناس 30 مرداد 1392
بااسلام پیشنهاد می شوداز اساتید برجسته استان وخدوم استان دکتر ابوالقاسم روحی که خدمات ارزنده ای درمجلس ودولت داشته اند وانسانهای فرهیخته وفهیمی هستند به عنوان استاندار استفاده نمایند باتشکر رزمنده وجانباز
نا شناس 30 مرداد 1392
باسلام برادر ارزشمند جناب اقای رمدانی عزیز سلام من پیشنهاد داده بودم فایلی درارتباط با معرفی افراد بصیروباتجربهوعامل به خدمت به کوخ نشینان وعمران وابادی استان مظلوم ومورد تجاوز که منابع ملی ازجمله جنگل ودریاوکوهستان مامحلاستفاده ازما بهتران که با استفاده از موقعیت اداری خودربه این همه امکانات دست یافته اند چه کسی باید بررسی نماید این اقایان که بعداز انقلاب مخالف سرسخت زمینداران بوده اند الان خود شان میلیلردها سرمایه به هم زده اند خدایی ازاین تیپ افراد برای استانداری استان باسوابق کهن ملی ومذهبی استانی که امام صادق علیه السلام درسال 138 هجری قمری اقای محمد مکی >ملا مجدالدین< را به ساری می فرستداستفاده نشود افرادی که خودشان را وقف نظام وانقلاب می کنند استفاده شود الان یک عده از اقایان هستند که می خواهند استاندار از شهر انان باشد صرفا همشهری انان .در صورتیکه استانداری که ادم قدری باشد واز هر نقطه ای از کشور باشد اشکالی ندارداستانداری که وام دار اقایان نباشد وبا کمک مالی به بهمان وفلان به خواهد براریکه قدرت سالها تکیه بزند فکر نکنند مردم نمی فهمند مردم مازندران مردمی فهیم ورشید وازنظر سیاسیبابینش بالائی هستند ودر انتخابات نیز نشان داده اندزرگان استان وشهرستانها نیز امتحان خودرا پس داده اند سعی کنند دیگر دخالت نکنند.....
نا شناس 30 مرداد 1392
پیشنهاد از وجود اقایان دکتر کشاورزیان یا اقای عای اسدی استفاده نمائید
نا شناس 30 مرداد 1392
ااستان مازندران استانداری را طلب می نمایدکه ازهرنظرکفو رئیس جمهور محترم باشد بتواند یک انقلاب اداری دراستان راه بیاندازدمرد عمل باشد نه تمام مساعی خودرا صرف رضایت اقایانی نماید که 34سال استان مارا به این وضع در اورده اندبس است این شهر واون شهر کردن.استاندار غیر بومی معرفی نمائید اگر نمی توانید روی نیروهای قدر بومی به تفاهم برسید بزرگان استان دخالت نکنند بس است دیگر مردم دقیقا متوجه اند چه کسانی انهارا دراین استان به این وضع دراورده اند درخانه کس است یک حرف بس است.ان وضعیت جنگل ما که محل چپاول یک عده خاص است ودیگر جنگلی نمانده است .وان وضع کشاورزی ما که زمینهای کشاورزی به افراد خاص فروخته شده وتبدیل به ویلا شد که روزگاری محل کشت طلای سفید وگندم وذرت و....بوده است وان وضع صنعت استان وان وضع رقت بار انباشت زباله های استان.و....چه کسی باید پاسخگو باشداقایان بزرگان استان وضعیت خودرا بااصفهان ویزدوکرمان واذربایجان و..مقایسه نکنند با گلستان وسمنان مقایسه کنند که روزگاری جزئی از خطه سرسبز مازندران بوده اند من از کسانی هستم که دراین استان کار کرده ام از بدو انقلاب شکوهمند مان به رهبری حضرت امام وبچه روستا هستم ان وضع .اقتصادی روستاهای ما که دارند زمینهای کشاورزی را می فروشند تابتوانند پاسخگوی زن وفرزند خود باشنداقایان انقلاب به ما خیلی عزت داده استامام عزیزمان به ما عزت داده است ما که در زمان طاغوت محلب ازاعراب نداشته ایم قدر بشناسیم موقعیتی که داریم وان هم به برکت خون سرخ شهیدان والامقام ماست برای کشورمون واستانمون دل بسوزانیم نه حفظ موقعیت خودوتمام سعی ما این باشد که استاندار از شهر ما باشدمهم شهر اقایان است که متاسفانه بعدازانقلاب بااین کار اقایان به تمام شهر ها ضربه زده اند نه به مرکز استان .ایا حق الناسی ازاین مهمتر داریم که نسبت به حقوق حقه مردم شریف استان اینهمه ...شده است؟
رامین 30 مرداد 1392
با سلام.به نظر من جناب آقای سید باقر پیشنمازی هم از فعالان و کاردانانان این نظام که در سمتهایی چون مدیر کل اموزش و پرورش: معاونت وزیر آموزش وپرورش :مدیر کل صدا وسیمای فارس مدیر کل صدا و سیمای خراسان مدیر شبکه قرآن و معاونت وزیر ورزش را عهده دار بوده گزینه مناسبی است.
سید 30 مرداد 1392
مدیر توانمند حاج کیومرث نیاز اذری و عمو غلام گرزین
rahman. 30 مرداد 1392
از کلید تدبیر و امید که همان انتخاب بهترین فرد برای مقام استانداری ست به عنوان مثال آقای دکتر نیاز قادر خواهد بود با علم حلم تجربه فرا اندیشی شجاعت قفل توسعه و سازندگی مازندران مظلوم را باز نماید و ثابت کند ایثارگرانی هستند که قدرت و توان ملی دارند اما ما قدر دان آنها نیستیم!اگه اصفهانی بودند الان منصب کشوری داشتند.س از اصفهان.
rahman. 30 مرداد 1392
از کلید تدبیر و امید که همان انتخاب بهترین فرد برای مقام استانداری ست به عنوان مثال آقای دکتر نیاز قادر خواهد بود با علم حلم تجربه فرا اندیشی شجاعت قفل توسعه و سازندگی مازندران مظلوم را باز نماید و ثابت کند ایثارگرانی هستند که قدرت و توان ملی دارند اما ما قدر دان آنها نیستیم!اگه اصفهانی بودند الان منصب کشوری داشتند.س از اصفهان.
مجيدي 30 مرداد 1392
استاندار فقط هادي ابراهيمي .واقعا دلسوزه
jt 30 مرداد 1392
Ostandar agar bood doktor gholamreza ansari eslahtalabe vaghei boodo bas yare khatami alan ham ke ba rayé mardome tehran Be shoray shahre tehran rah yaft
نا شناس 29 مرداد 1392
سلام به نظر من كسي كه ميتونه از حق مهزندراني ها دفاع كنه تا مثل گوشت قرباني تقسيم نشه به استانهاي همجوار حاج مجيد حسين زادگان هستش
نا شناس 29 مرداد 1392
با سلام لطفا بدون نام بردن از کسی، برنامه توسعه استان را توضیح دهید و خواهشا کسی را نقد نکنید. دیگه عادت کردیم به نقد کردن.
تینا 29 مرداد 1392
مثل اینکه نویسنده این مقاله خیلی طرفدار اصلاحات و کارگزاران بوده!!
نا شناس 30 مرداد 1392
خیلی نامردیه اگه از طاهایی بد بگیم و قدر ضحماتشو ندونیم...
تلاشش خیلی بیشتر از بقیه بوده... تو این مدت اصلا برای خودشو و خونواده اش نبوده...
طهمورث 30 مرداد 1392
واقعا باید برای آقایانی چون طاهایی و کشاورزیان صلوات فرستاد
جویباری 30 مرداد 1392
درود بر دکتر کیومرث نیاز آذری... مدیر لایق و توانمند ... مازندران به داشتن چنین مدیری باید افتخار کند....
نا شناس 30 مرداد 1392
شمامازندرانیهاچقدرعشق کامنتین اتفاقی واردسایتتون شدم یه چندوقتیم رصدتون کردم دیدم واقعاعاشق کامنتین ایناروولش کن ازنقی وارسطو باباپنجعلی کامنت بزارین یه کم بخندیم به نظرمن بهترین استاندارمازندران باباپنجعلی ......... ناهارنخردمه ....جون من سانسورنکن مهمان نوازی کن مشتری شیم ایول
نا شناس 30 مرداد 1392
استاندار مازندران کسی باید باشه که تجربه این کار رو داشته باشه مثل کشاورزیان رحمانراده نریمان
نا شناس 31 مرداد 1392
فاتحه؟!!!
نا شناس 31 مرداد 1392
از همه نام برده شده ولی بزرگوار دیگری در راه استان داری هست مرد تماما" اجرایی مقتدر و با پیشینه طولانی اعتقاد به نظام .
خبری در راه هست ........................
امید 31 مرداد 1392
دکتر ناصحی شایسته و لایق برای استانداری
امير 30 مرداد 1392
استاندار بايد مهندس دروديان شود كه از نظر فرهنگي كمك زيادي به مردم مازندران مخصوصا سوادكوه كرده است.از تعصبات بپرهيزيد.
نا شناس 30 مرداد 1392
به نظر بنده بهترین گزینه آقای دکتر ربیع فلاح می باشد
آرام 31 مرداد 1392
استاد عزیزم دکتر کیومرث نیاز آذری عشق است ...
امير 1 شهريور 1392
مهندس دروديان بهترين گزينه استانداري است چون با اينكه غير بومي است ولي زحمات زيادي براي ارتقا فرهنگ و صنعت استان انجام داده است و در استان و بخصوص سوادكوه چهره شناخته شده اي است.ضمن اينكه مخالف باند بازي و سياسي گري است.لطفا اطلاع رساني كنيم.
سلام 3 شهريور 1392
اول بیایید جلوی تخریب جنگل بدست مسولان را بگیرید بعد فکر استاندار باشید اگر سرمایه ملی و طبیعی نباشد استاندار چه کار
نا شناس 3 شهريور 1392
نميدونم اون كسي كه كامنت داد كه بابا پنجعلي بشه مال كدوم استان و شهره كه ما رو به تمسخر گرفت پيشنهاد ميكنم كه برا شهر و و استان خودتون تصميم بگير رو اين پيشنهاد و تو استان خودتون مطرح كنيد تا استاندار شما بشه و قشنگ تر بخندي
احمد 3 شهريور 1392
باسلام بنظر مرسد دکتر ربیع فلاح باتوجه به سابقه مدیریتی (معاون وزیر ) و نزدیکی با اعضای ستاد روحانی و بومی بودن وتوان مدیریتی بالا وبدون هیج گونه حاشیه بعنوان لایق ترین فرد استان بعنوان بهترین گزینه برای مقام ارشد ی استان می باشد
توسکا 5 شهريور 1392
به نظر من استاندار باید بومی ، متخصص و ... باشد همچنین لایق باشد مثل مهندس کشاورزیان بعنوان استاندار ومهندس علی اسدی بعنوان معاون اداری ومالی واستاد کریمی مله معاون سیاسی باشد انشاالله
نا شناس 6 شهريور 1392
برار جان ، بهین اتا بابلی ره بیاریم اوستاندار هکنیم تا همه چی درس بوه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.